Internacjonalizacja działalności gospodarczej sektora MŚP poprzez przełamanie barier wejścia na rynki zagraniczne.
Program ułatwi dostęp do doradztwa na wysokim poziomie, w szczególności w zakresie nawiązywania kontaktów z potencjalnymi partnerami zagranicznymi.
Dla kogo dofinansowanie?
- mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą na terenie Polski (min. 2 lata), posiadających potencjał do szybkiego wzrostu, zainteresowanych sprzedażą swoich produktów i usług na rynkach zagranicznych
Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to
Etap krajowy: udział w warsztatach z ekspertami, networkingu i prezentacjach case study wraz z przygotowaniem strategii ekspansji na pozaunijny rynek docelowy
Etap zagraniczny:
- Koszty doradztwa dotyczące:
- wprowadzenia produktu/usługi/technologii na rynek i z przygotowaniem do certyfikacji, takie jak: audyt przedcertyfikacyjny, przygotowanie procedur, dokumentacji, opracowanie systemu zarządzania jakością, akredytacji, koncesji lub innego typu dokumentów i praw niezbędnych dla prowadzenia działalności gospodarczej i sprzedaży produktów/usług/technologii na docelowym rynku zagranicznym
- wzornictwa opakowań,
- projektowania katalogów i opisów technicznych produktów,
- projektowania logotypów i marek produktowych,
- projektowania wirtualnych platform do prezentacji produktu/usługi/technologii,
- weryfikacji prawnej i technicznej dokumentów niezbędnych dla przyszłego wprowadzenia produktu/usługi/technologii na nowy rynek,
- uzyskania ochrony własności intelektualnej za granicą
- związane z zakupem wartości niematerialnych i prawnych
- koszty tłumaczeń przygotowanych strategii ekspansji oraz innych dokumentów,
- koszty związane z uczestnictwem m.in. w konferencjach branżowych, imprezach targowo – wystawienniczych (w tym: zakup powierzchni wystawienniczej, zabudowa, wpis do katalogu, bilety dla uczestników, pakiety uczestnictwa, spedycja eksponatów, wydatki związane z udziałem w wirtualnych targach oraz prezentowaniem oferty w cyfrowym showroomie)
- koszty związane z działaniami promocyjno-informacyjnymi, m.in. stworzeniem obcojęzycznej strony internetowej oraz publikacjami prasowymi
- opieka ekspertów branżowych oraz ekspertów z Zagranicznych Biur Handlowych PAIH
Poziom dofinansowania: 80% kosztów netto
Grant w maksymalnej wysokości do 180 tys. zł., w ramach pomocy de minimis.
Dofinansowanie wypłacane w formie refundacji kosztów
Planowany termin naboru:
NABÓR 1: 2024 – rynki: Japonia, Chiny, Wietnam, RPA
NABÓR 2: I połowa 2025 – rynki: USA, Kanada; Brazylia; Wielka Brytania
NABÓR 3: II połowa 2025 – rynki: ZEA; Egipt; Maroko; Turcja